Blog categories

Doprava po městě s Citybug 2S

Doprava po městě s Citybug 2S

55% populace žije ve městech. Jak se v nich nejlépe přepravovat? Jakožto středobrňák neustále navštěvující Prahu a pocházející z vesnice jsem si zažil všechny způsoby dopravy. Mám k dispozici auto, kolo, rekola, MHD, taxi, běhám a chodím pěšky. 

Transportní gadgety mě vždy lákaly, ale na elektrické longboardy mi nepřišly pohodlné, ani praktické. Malé kolečka mě nutí neustále seskakovat a ani na stezce nemůžu v klidu jet bez vibrací. Jsou cool, to nelze upřít. Elektrokoloběžky byly obrovská těžká monstra nebo totální křápy, než jsem objevil elegantní Citybug 2S, který má co nabídnout i uvnitř.

Prioritou je hlavně čas. Doba od opuštění bytu k příchodu do finálního místa, například firmy - a to za přítomnosti denních nepříjemností, nikoliv za ideálních podmínek, aneb autobus nejezdí hned, existují dopravní špičky, čelní skla zamrzají, spocení na schůzku chodit nemusíte a kolo někam zamčít musíte.

Pohodlí na druhém místě - parkování ve městě je otrava, i když klidně zaplatíte - pokud nejste zdejší a super-znalý, stejně to je kus. Po jízdě na kole jste spocení, v kanceláři za ušetřený čas dáte sprchu, ale ne vždy to je možné. 

Cena je na třetím místě. Jojo, pořád šetřím (viz link na konci kapitoly), i když jsem si pořídil tento pecka stroj:

CITYBUG 2S

// nadupadá elektrokoloběžka v elegantním těle //

Zamilují si ji ti, co jezdí krátké trasy - jednorázové 8-10km, nebo 3-5km tam a zpět. Ještě více sroste s žijícími ve městě, nebo naopak v oblasti, kde nejezdí pravidelný spoj, např. na cestu z domu do industriální oblasti v sousední vesnici. 

Rychlost přepravy:

Výrobce udává rychlost 20-22km/h, to souhlasí. 21km/h jedu průměrnou trasu, kde je započítán i nějaký ten semafor, maximální rychlost tedy bude vyšší. Sejdu schody a jedu. Přijedu do firmy a rovnou sedám ke stolu. Při delších trasách si balím doma nabíječku a po příjezdu si ji připojím, to je vteřinová záležitost. Auto je rychlejší při kratších trasách jen při jízdě z vyhrazeného místa do jiného vyhrazeného místa. Většinu cyklistů předjíždím, ale sám to na kole dost hrotím a na koloběžce bych se nikdy nepředjel. Průšvih by byl např. při zrušené vzdálené schůzce - dojedete na místo, šťáva na dně, schůzka není a můžete dojet akorát tak na zastávku, nebo čekat na dobití. Jinak z hlediska úspory času jezdím nyní na koloběžce všude.

Pohodlnost:

Fakt nesnáším dopravní špičky. Na koloběžce je ale zbožňuji, hlavně v Praze. Draftit si to mezi autama, kombinovat chodník a silnici fakt baví. Koloběžka váží 13,5kg, což mi nedělá problém ale dokážu si představit, že drobné dívčině může. Koloběžka sice vypadá čistě, ale otírat si o ni sukni nechcete. Je skládací, často jí dáte i do běžné skříňky, pod stůl v restauraci, do přihrádky na kufr ve vlaku. Prvně jsem chtěl hrozně řešit zámek, ale nebylo to zatím potřeba.

Pohodlí a počasí je podobné, jak na kole. Může začít pršet, nejenže zmoknete, ale není to úplně nejbezpečnější, kovové kanály a koleje kloužou, asfalt v pohodě (ale nedoporučuje se to, v návodu možná zakaují). Jízda ve sněhu pro extrémisty taky jde, ale když je kolem nuly, místy náledí, někde klouže mokrý sníh, tak jezdit nechcete (v návodu píšou použití nadf 5st.C. tuším). Problém nastává ještě u prudkých kopců,např. jízda do brněnských Kohoutovic vyšťaví celou baterku, i když byste tomu pomáhali odrážením. Krátké prudké kopce problém nejsou, buď pomalejší jízdou bez odrážení, nebo si párkrát pokopnete a jste nahoře, překvapivě to má sílu velkou (motor 350W). Koloběžka má 2 brzdy, jednu břibržďovací v levém řídítku (tu nepoužívám), nebo sešlápnutí zadního kola (kde pomáhá i motor, nejen tlak). Varianta 2S má ovládání rychlosti na řidítkách ovladačem, nemusíte se tedy odrážet a přibržďovat. Koloběžka má super svítivá světla, vidíte daleko, kam jedete. Zadní světlo se ještě více rozsvítí, pokud zadní brzdou brzdíte. 

Cena:

Koloběžka je zlevněná z 23k na 17k. Baterie vydrží 2-3 roky při denním používání a výměna včetně montáže stojí 7k. Může se to zdát dost, ale poráží to auto, u kterého nerad startuji při krátkých trasách, poráží to MHD - jak jednorázové jízdy, tak měsíční - a tím, že se pohybuji ve více městech, tak vícenásobně. Na delší trasy už většinou vítězí auto, ale je zajímavé kombinovat auto s koloběžkou, nebo metro s koloběžkou. Draftění si v cizím městě na dovolené je ultraboží z všech pohledů. Výměna baterie s montáží stojí 7k, to můžete očekávat při denních jízdách tak za 3 roky. Přední pneu stojí 2 stovky, druhá nabíječka, ať máte jednu doma, druhou v práci, stojí 800.

 

  • 16 500 Kč

    Nepopsatelně zábavný a efektivní způsob přepravy po městě. V ještě výkonnějším provedení.

Celkově?

Citybug2s je jak cool, tak elegantní gadget, který dává spoustu racionálních důvodů, proč si jej pořídit. Čas na kratké trase je podobný cyklistům, ukecáte opatrnou jízdu na chodníku, můžete ji mít u sebe (v mhd, kavárně, kanclu) a současná zlevněná cena se dá také snadno obhájit. Ten pocit rychlosti a svobody po městě, však do článku přenést nelze, klidně vám ji v Brně půjčím. 


Na jaké místa se mohu vydat bez adaptéru. Mimo Kohoutovice (brutální kopec)

Posted on 2017-12-04 FYFTed, recenze a info

Recently Viewed

No products
2017 © fyft