10 tipů, jak mít úspěšnější sociální sítě se svou skill toy

Ve FYFTu tě sice neustále upozorňujeme, ať nenabíráš levný dopamin skrze mobil a sociální sítě a raději se naučíš něčemu offline. Ale samozřejmě nic není černobílé, a tato skutečnost není výjimkou. Je vlastně super sbírat lajky na sociálních sítích, kde ti může růst popularita a street credit v komunitě - a zároveň to mega boostne tvůj skill! Dopamin získaný postováním na sociální sítě tě namotivuje tvořit dál a otevře dveře dalším spolupracím, nemluvě o užitečných kontaktech, které získáš

Návod, jak mít úspěšné sociální sítě se svou skill toy

I přes naše přesvědčení, že je lepší trávit čas mimo internet, ti dáme několik tipů, jak mít úspěšnější sociální sítě. Věříme, že to využiješ k rozvoji sebe sama - a ne na denní postování kafíček z kavárny.

Je několik cest, co se svou skill toy na sítě můžeš dávat - a může to být i kombinace všeho, co tě napadne! Platí, že čím více originální kontent, tím více lidi zaujme. Žijeme totiž v extrémně uspěchané době a lidi nebaví sledovat pořád stejný kontent.

Výhodou tohoto návodu je i to, že danou skill toy ani nemusíš nějak zvlášť ovládat nebo dokonce vlastnit. V pozdější části si osvětlíme, proč tomu tak je.

Tip č. 1 - Zjisti si, jaký je nejlepší formát pro danou platformu

Jak mít úspěšné sociální sítě? Mysli na formáty a rozlišení

Pro každou platformu existuje daný formát, který je optimální. Pro nejpoužívanější sociální sítě jsme je zjistili za tebe.

Klikni sem a prozkoumej formáty pro nejpoužívanější sociální sítě!

Co je to Safe Zone?

Už jsi někdy slyšel/a o pojmu Safe Zone (Safety Zone)? Možná se ti vybaví i relativně známý Avast Safe Zone, což je speciální verze prohlížeče, která je bezpečnější, než ty běžně používané. Safe Zone je tedy nějaká ochranná zóna.
Pro každou sociální síť existuje safe zóna. Je to oblast na příspěvku, do které nemůžeš vkládat žádné důležité prvky. Je to prostor vyhrazený pro profilovou fotku, nápisy, tlačítka, odkazy atd. Vše, co by se nacházelo v safe zone, bude pravděpodobně nečitelné a navíc zhorší potenciál tlačítek.
Nejvíce si dej pozor na Instagram story safe zone (stejně tak reels) a TikTok safety zone. Pro tyto dvě socky jsme pro tebe připravili Safe Zóny ke stažení.
.instagram safe zone tik tok safe zone.
Stáhni si naše Safe Zones na Instagram a Tik Tok!

 

Tip č. 2 - Tvoř si, co chceš, používej hashtagy, sdílej, komentuj, followuj a buď zkrátka nejlepší 🔝

Sociální sítě mají nastavené algoritmy, díky kterým personalizují obsah přímo pro tebe. To samé ale platí i opačně - pokud ukážeš, že jsi aktivní a záleží ti na kontentu, který tvoříš/sleduješ, daná sociální síť bude chrochtat blahem.

Vymysli kreativní příspěvek se skill toy, najdi si odpovídající hashtagy, klidně i označ profily, které se danou skill toy taky zabývají (například u sdílení klipů z FPV dronů je super označit výrobce) - třeba tě přesdílí a ty nadchneš i jiné lidi z komunity!

Abys algoritmus podpořil/a, sleduj, lajkuj, komentuj a sdílej především ty věci, které se přímo týkají tvého zájmu - tzn. pokud tě zajímají FPV drony, lajkuj klipy z FPV dronů. Pokud tě zajímá kendama, lajkuj ostatní kendamáky. Ostatnímu nevěnuj takovou pozornost - nechceš, aby tě při scrollování sociálními  sítěmi obtěžovaly nicneříkající posty. Hledáš návod, jak uspět na Instagramu!

Jak mít úspěšné sociální sítě? Používej hashtagy

Kromě skillu je nutné se i umět dobře natočit, popř. vyfotit - musíš se zkrátka umět prodat! Studování úhlů je kapitola sama o sobě. Nastav si pravidla pro svůj feed, aby tvůj profil měl nějakou estetiku a byl "uklizený".

Tip č. 3 - Zamysli se nad tím, co by diváci chtěli vidět 

To, že něco baví tebe, je hodně důležité - jde to prostě tak nějak vycítit. Zároveň ale musíš brát v potaz, že existuje tvorba, která třeba bere tebe, ale nebere diváky - a to cesta pro tvůj úspěch na sociálních sítích není. Jestli chceš být úspěšný tvůrce, musíš zkrátka přizpůsobit tvorbu dnešní uspěchané době. Na tomto bohužel ztroskotala spousta, dříve úspěšných, YouTuberů - byli zvyklí na nějaký standard, nakonec se ale preference publika změnily a oni odmítali svou tvorbu přizpůsobit. Takhle to nefunguje...

Co chce tvoje komunita vidět? Jsou to návody, recenze nebo třeba vlogy..? Zkrátka se zamysli, co by tebe na jejich místě chytilo tak, že tu tvorbu budou naprosto hltat.

Tip č. 4 - Reaguj! 

Jak už všichni víme, reakční kanály mají v dnešní době obrovský boom. Zároveň to je ale nejjednodušší tvorba kontentu, protože se v podstatě svezeš na ostatních. A ke všemu zákulisní informace zajímají snad všechny! Super je, že k tomuhle ani nemusíš mít skill v oboru.

Seber se a jdi na event - udělej z něj report nebo rozhovory s účastníky. Nebo reaguj na videa ostatních - pokud to bude dostatečně zábavné a originální, úspěch tě nemine. Jen si předtím zjisti aspoň základní informace, ať na to nejdeš s úplně prázdnou hlavou.

Tip č. 5 - Neustále se vzdělávej a nasávej informace ze všech koutů 💡

Cožee? GepRC vydali novej dron? A Gans má novou rubikovku?

Prostě nasávej co nejvíce informací, které můžeš co nejdříve předat dál. Komunita to ocení.

A to samé se dá aplikovat i u úpravy příspěvků. Vzdělávej se i ve funkcích, které ti mohou posunout tvou tvorbu na nový level - vytřískej z těchto nástrojů maximum. Pokud cítíš, že už ti nestačí jednoduchý edit v telefonu, zkus pokročilejší appku. A edit složitějších klípků na počítači je taky super cesta!

Tip č. 6 - Vsaď na série 🔁

Začni vytvářet série a tematický obsah. Seriály a tematický obsah mohou zvýšit zájem tvých sledujících, resp. lidí z komunity. Můžeš třeba pravidelně vytvářet sérii "Týdenní výzva", nebo "Skill středa". Každý týden tak můžeš ukázat nový trik. Tímhle způsobem si zajistíš, že tvůj profil budou lidé pravidelně navštěvovat a očekávat nový obsah.

Jak mít úspěšné sociální sítě? Tvoř série

Tip č. 7 - Spolupracuj s dalšími tvůrci 🤝

Spolupráce s jinými tvůrci se jeví jako skvělý způsob, jak získat nové publikum. Na Instagramu můžete například vytvořit collaboration post, tzn. sdílený post, který se objeví ve feedu obou z vás. Tím pádem se příspěvek zobrazí jak tvým, tak i jeho sledujícím. Můžeš rozšířit svůj dosah a přilákat nové sledující. A to je super, ne? Nehledě na to, že pokud je druhý tvůrce už známý, pomůže ti to o to více.

Tip č. 8 - Nech publikum nahlédnout do zákulisí

Zajímavé zákulisí a příběhy lidé přímo milují - zbožňují zkrátka nahlédnout za scénu. Ukaž proces tvorby, svou tvůrčí krizi, proces zlepšování dovedností a jiné aspekty svého života spojené s tvojí skill toy.

Příběh je silný nástroj, který vtáhne publikum. A nejvíc funguje ukázat, že i ty máš v životě karamboly a oni nejsou jediní, kteří se občas s něčím trápí.

Jak mít úspěšné sociální sítě? Ukaž zákulisí

Tip č. 9 - Pořádej soutěže a giveawaye 🎁

Pořádání soutěží a giveawayí je kapitola, která vyžaduje nějaký kapitál do začátku - a nemusí to být pro každého. Zároveň ale akce nebo možnost získat něco zdarma láká nesmyslný počet lidí. Pokud tedy máš možnost a odvahu něco takového uspořádat, je to naprosto skvělý způsob, jak se dostat do povědomí dalších lidí a získat angažovanost a nové sledující. Vymysli nabídku, co se neodmítá, tím povzbudíš lidi k účasti a sdílení tvého obsahu.

Tip č. 10 - Sleduj aktuální trendy 📈📉

Sociální sítě se neustále vyvíjejí, a tak je důležité sledovat aktuální trendy a změny v algoritmech. Přizpůsob se novým formátům, funkcím a stylům obsahu, aby sis udržel/a popularitu a zajímavost.

Pamatuj, že konzistence, autentičnost a interakce s tvým publikem jsou klíčové pro budování úspěšného profilu na sociálních sítích. Měj trpělivost a pravidelně se snaž přinášet kvalitní, zajímavý a netradiční obsah. Věříme, že za chvíli budeš známým skill toy influencerem!


Formáty pro nejpoužívanější sociální sítě

YouTube

  • YouTube video: ideálně 4K video
  • YouTube shorts: Full HD - 1080 x 1920, délka maximálně 1 minuta

Instagram

  • Profilový obrázek: 320 x 320
  • Instagram post: 1:1 (čtverec) - 1080 x 1080; 5:4 (portrét) - 1080 x 1350
  • Instagram reels: ideálně Full HD - 1080 x 1920, snímková frekvence 30 fps (frames per second)
  • Instagram stories: 1080 x 1920

Facebook

  • Profilový obrázek: 170 x 170
  • Facebook post: čtverec: 1200 x 1200; portrét - 630 x 1200
  • Facebook stories: Full HD - 1080 x 1920

Twitter

  • Profilový obrázek: 400 x 400
  • Twitter post: čtverec: 1080 x 1080; portrét - 1080 x 1350

Tik Tok

  • Profilový obrázek: 200 x 200
  • Tik Tok video/story: Full HD - 1080 x 1920

[Autor-Ája]