V čem je svět Warcry unikátní?

Když se řekne Warhammer, určitě si představíš velké bitvy armád, ve kterých pohybuješ s několika desítkami figurek. Víš ale, že existují i menší varianty? Před pár lety společnost Games Workshop přišla se hrou Warcry, která měla sice trochu pomalý nástup, ale brzy se slušně rozjela. Pojďme si ji nyní představit.

V první řadě je třeba zmínit, že Warcry je skirmishová hra. To znamená, že nebudeš ovládat skupinu jednotek, ale máš jen jeden typ válečníků, kde s každou figurkou hraješ zvlášť. Hra je díky tomu svižnější než klasické wargamingové tituly a taky se do ní snadno dostanou i úplní nováčci. Stačí ti 8 figurek a můžeš hrát.

Oproti jiným hrám od Games Workshopu se Warcry liší v jedné důležité věci a to v hodu kostkami. Zatímco ve Warhammeru házíš klasickými šestistěnkami a podle čísel vyhodnocuješ výsledek, ve Warcry jsou místo čísel symboly. Jejich kombinace umožňuje provádět různé akce, které sílí podle úspěšnosti hodu. 

Například, když hodíš 2 stejné symboly, tvůj válečník se může buď rychleji pohybovat nebo má silnější útok, ale když hodíš rovnou 4 stejné symboly najednou, má daný válečník navíc bonusový pohyb i bonusový útok, což je nesrovnatelně silnější efekt.

krone_optimized

Co dalšího odlišuje Warcry od ostatních Warhammer her? Svět Warcry je temný, nemilosrdný a plný krve. Odehrává se v prostředí primitivních kmenů uctívajících síly chaosu, kmeny mezi sebou soupeří v naději, že si tak získají přízeň vůdců chaosu i jejich bohů.

Zatímco Age of Sigmar, tedy ta velká Warhammerová hra, je typická high fantasy plná naleštěných brnění a vzletných heroických gest. Svět Warcry je temný, nemilosrdný a plný krve. Je to dark fantasy hra plná špíny, bordelu, popelu, bláta a kdovíčeho ještě. Odpovídá tomu vizuál i pojetí jednotlivých kmenů. 

Příběh se odehrává v prostředí primitivních kmenů uctívajících síly chaosu. Kmeny mezi sebou soupeří v naději, že si tak získají přízeň vůdců chaosu i jejich bohů. Třeba Cypher Lords jsou zdánlivě elegantní frakce pocházející z bohatého města, ale zdání klame. Ve skutečnosti jsou to uctívači chaosu, kteří manipulují se svými sousedy a nemilosrdně míří k boji a krvavým obětem.

Pro Warcry vychází několik krabic do roka, vždy jedna základní a pak pár rozšiřujících, které doplní aktuální svět a příběh. Aktuálně se svět Warcry odehrává v oblasti Ghur, což je divoký a nespoutaný region plný bažin a hlubokých lesů, kterými se prohánějí divocí predátoři i jedovatá havěť. Do tohoto světa nás přivedla základní krabice Heart of Ghur a nedávno ji rozšířila tato krabice Bloodhunt, ve které se mimochodem vůbec poprvé představí i upíři.

bloodhunt1_optimized

A co dalšího nabídne nové rozšíření Bloodhunt? Uvnitř najdeš dvě nové frakce, Soulblight vampires of the Askurgan Trueblades, mocná nemrtvá stvoření s neukojitelnou touhou po čerstvé krvi a Claws of Karanak, skupina divokých válečníků, kteří loví nepřátele Boha krve. Kromě dvou plnohodnotných warband, dostaneš i hromadu terénu, který ve hře často také plní svoji roli a ovlivňuje její tempo.

Krabice dále ukrývá oboustrannou hrací desku, zobrazující dvě nebezpečná místa džungle. Ke každému modelu máš kartu se statistikami a pak ještě jednu kartu, s kresbami miniatur frakce a jejich jmény. Na druhé straně karty najdeš jejich speciální ability. Samozřejmě nesmí chybět kniha s pravidly, úkoly a kampaněmi pro obě warbandy. 

Předchozí základní krabice Red Harvest nás přenesla do světa plného lávy a dolů, což je výrazná změna prostředí. A dá se čekat, že podobné změny, zasazení a kulis do Warcry přijdou v budoucnu znovu. Možná si kladeš otázku, jestli si Warcry můžeš zahrát i s modely, které už máš doma ze hry Age of Sigmar. Ano můžeš. Games Workshop pro všechny frakce vymysleli pravidla tak, aby se již existující figurky mohly do Warcry zapojit a vydal je v samostatných knihách.

[Autor-Lucka]