Co takhle složit Rubikovu kostku, aniž bys musel/a ovládat všechny algoritmy nutné k vyřešení? Na Rubikově kostce je totiž naprosto skvělá jedna věc - stačí umět pojmenovat strany a můžeš složit mega cool vzory, aniž bys měl/a se skládáním Rubikovy kostky zkušenost.
Takovýmto vzorům se říká patterny a každý si můžeme nějak nazvat podle toho, co nám připomíná. Například vzorem, který všechny vždycky nadchne, je taková kostka v kostce v kostce. A my tě ji (a spoustu dalších vzorů) naučíme!
Značení tahů na Rubikově kostce aneb stačí znát strany
Na triky s Rubikovou kostkou nemusíš umět 3x3 kostku složit. Stačí ti vědět, že přední strana je F, zadní B, pravá R, levá L, horní U a spodní D.
Dále musíš znát směr otáčení strany. Směr hodinových ručiček je obyčejné písmeno, proti směru hodinových ručiček se značí jako ´ (prime). Při tazích si představuj, že se na danou stranu koukáš přímo. Právě tak poznáš, jestli jde o tah ve směru, nebo proti směru hodinových ručiček. Pozor tedy, znamená to, že otočení R je od "od těla", ale otočení ve směru L je "k tělu". Zprvu se to může zdát matoucí, ale časem si zvykneš.
Jednoduchá šachovnice (Easy Checkerboard)
algoritmus: M2 E2 S2
inverzní algoritmus: S2 E2 M2
Kostka v kostce (Cube in a Cube)
algoritmus: F L F U' R U F2 L2 U' L' B D' B' L2 U
zpětný algoritmus: U' L2 B D B' L U L2 F2 U' R' U F' L' F'
Kostka v kostce v kostce (Cube in a Cube in a Cube)
algoritmus: U' L' U' F' R2 B' R F U B2 U B' L U' F U R F'
inverzní algoritmus: F R' U' F' U L' B U' B2 U' F' R' B R2 F U L U
Anakonda (Anaconda)
algoritmus: L U B' U' R L' B R' F B' D R D' F'
inverzní algoritmus: F D R′ D′ B F′ R B′ L R′ U B U′ L′
6 křížů (6 Crosses)
algoritmus: R2 L’ D F2 R’ D’ R’ L U’ D R D B2 R’ U D2
inverzní algoritmus: D2 U′ R B2 D′ R′ D′ U L′ R D R F2 D′ L R2
Šachovnice v kostce (Checkerboard in the Cube)
algoritmus: B D F' B' D L2 U L U' B D' R B R D' R L' F U2 D
inverzní algoritmus: D′ U2 F′ L R′ D R′ B′ R′ D B′ U L′ U′ L2 D′ B F D′ B′
6 prohozených středů (6 centers)
algoritmus: M E M’ E’
inverzní algoritmus: E M E’ M’
Superflip
algoritmus: [(M’ U’)4 x y]3
inverzní algoritmus: [(M’ U’)4 x y]3 (ano, to stejné)
4 středy (4 centers)
algoritmus: F2 B2 U D' R2 L2 U D'
inverzní algoritmus: D U′ L2 R2 D U′ B2 F2
4H
algoritmus: M2 U2 M2 U2 y
inverzní algoritmus: M2 U2 M2 U2 y
4I
algoritmus: M2 U2 M2 U2 x
inverzní algoritmus: M2 U2 M2 U2 x
Barevná kostka v kostce (colour cube in a cube)
algoritmus: B’ U’ B’ L ’D B U D2 B U L D’ L’ U’ L2 D
inverzní algoritmus: D′ L2 U L D L′ U′ B′ D2 U′ B′ D′ L B U B
Černá mamba (Black Mamba)
algoritmus: R D L F' R L' D R' U D' B U' R' D'
inverzní algoritmus: D R U B′ D U′ R D′ L R′ F L′ D′ R′
Pokročilá šachovnice (Advanced Checkerboard)
algoritmus: F B2 R’ D2 B R U D’ R L’ D’ F’ R2 D F2 B’
inverzní algoritmus: B F2′ D′ R2 F D L R′ D U′ R′ B′ D2 R B2 F′
Pruhy (Lines)
algoritmus: R2 U2 R2 U2 R2 U2 L2 D2 L2 D2 L2 D2 L2 R2
inverzní algoritmus: R2 L2 D2 L2 D2 L2 D 2 L2 U2 R2 U2 R2 U2 R2
Pruhy na 4 stranách (Lines on 4 sides)
algoritmus: R2 B2 L2 R2 B2 L2
inverzní algoritmus: L2 B2 R2 L2 B2 R2
Přední šachovnice (Facing Checkerboard)
algoritmus: U2 F2 U2 F2 B2 U2 F2 D2
inverzní algoritmus: D2 F2 U2 B2 F2 U2 F2 U2
Python
algoritmus: F2 R' B' U R' L F' L F' B D' R B L2
inverzní algoritmus: L2 B' R' D B' F L' F L' R U' B R F2
Střed hrana roh (Center Edge Corner)
algoritmus: U' R2 L2 F2 B2 U' R L F B' U F2 D2 R2 L2 F2 U2 F2 U' F2
inverzní algoritmus: F2 U F2 U2 F2 L2 R2 D2 F2 U' B F' L' R' U B2 F2 L2 R2 U
Tetris
algoritmus: L R F B U' D' L' R'
inverzní algoritmus: R L D U B' F' R' L'
Twist
algoritmus: F R' U L F' L' F U' R U L' U' L F'
inverzní algoritmus: F L' U L U' R' U F' L F L' U' R F'
Zelená Mamba (Green Mamba)
algoritmus: R D R F R' F' B D R' U' B' U D2
inverzní algoritmus: D2 U' B U R D' B' F R F' R' D' R'
[Autor-Ája]